• Spletni novinarji so leni…

Da najprej razrešimo misterij teh “I-reportov” oziroma “Vaših novic”. V duhu participatornega spleta (in želje po še večjemu prometu) so se večje medijske hiše odločile, da bodo svojim bralcem ponudile možnost ustvarjanja novic na velikih medijskih portalih. Na začetku so bila pričakovanja velika, medijske hiše so mislile, da bodo na poceni način tako prišle do dobrih vsebin, vendar so ljudje “vaše novice” vzeli bolj v slogu mačk in tačk.

Novinarji so zato “vaše novice” začeli jemati z levo roko. “Saj je vseeno, kaj pišejo, važno, da pišejo,” so si rekli novinarji in veselo objavljali mucke in bucke. Nastala je neškodljiva simbioza, kjer so ljudje objavljali mačje nebuloze, novinarji pa so tako na hiter in poceni način prišli do materiala za portale.

Še najbolj so se slovenski “I-reporterji” približali izvorni ideji “državljanskega novinarstva” ob posameznih katastrofah. Črna kronika je kategorija, ki jo državljanski novinarji najbolj učinkovito lahko zapolnijo s konkretnim materialom. Prevrnjene lokomotive, požari, nesreče in “tornadi” so počasi prišli tudi med izpostavljene novice na glavnem novičarskem delu portala.

  • Ljudje ne razumejo…

Drug pomemben misterij je misterij simboličnih slik. Novice črne kronike, kjer se bistvo sporočila zelo redko spreminja, medtem ko se vedno spreminja kraj in čas dogajanja, so polne poročil, kjer slika nima neposredne veze z napisanim. Če se je lokomotiva prevrnila v Divači, lahko novinarji mirno objavijo sliko prevrnjene lokomotive v Kranju in zraven napišejo – slika je simbolična. Ali pa še to ne, prevrnjene lokomotive so si zelo podobne.

Seveda se vedno najde kak Divačan, ki je osebno prizadet, da prevrnjene lokomotive niso posneli v njegovem rodnem kraju in nato se začne odvijati kritiziranje novinarjev, češ, da niso profesionalni, da ne vedo kaj pišejo in da so vsi rojeni v Kumrovcu (zadnje je nepovezano z dejanskimi napakami, recimo temu obvezen refren). Vendar je še enkrat potrebno poudariti, da je tukaj bolj na udaru novinarska lenoba oziroma nezmožnost obiska Divače kot pa dejanska ignoranca oziroma nepoznavanje tematike.

  • Tornado v Kamniku torej dokazuje dvoje…

Da novinarji zaupajo ljudem, ki objavljajo “vaše novice” ni nič narobe. Poanta “vaših novic” ni objavljanje nesmislov in lovljenje novinarjev – novinarji so s tem del avtonomije prepustili bralcem, v zameno pa pričakujejo korekten odnos. Da ljudje te predaje avtonomije niso razumeli oziroma niso hoteli razumeti, je jasno. Medijsko občinstvo je pasivno in totalno v svojem krogu, na pozive k ustvarjanju pa ne reagira. Oziroma reagira z mačkami.

Tornado v Kamniku dokazuje, da ljudje lastno neumnost in zlorabo zaupanja paradirajo kot amaterskost in neizobraženost medijev. In tako odmikajo pogled od glavne težave medijskih hiš – kreativne lenobe.