Včeraj sem pred televizorjem v izborni družbi spremljal prenos prireditve Viktorji 2010 in opazil nekaj grozljivih podrobnosti, ki znajo kaj kmalu zatresti temelje naše družbe in jo spremeniti v popolni kaos. Želel bi si, da bi bila prejšnja poved pretiravanje, pa temu ni tako.
Začelo se je že pri napovedni špici. Tisti prsti, ki valijo rdečo preprogo, so se mi zdeli zelo posrečena napoved rdeče niti oddaje, saj sem v njih razbral sporočilo kulturne majhnosti. Če rdečo preprogo lahko razvaljata palec in kazalec, si predstavljate, kako majhni so ljudje, ki hodijo po njej.
In prav so imeli – prihod povabljenih gostov na rdeči preprogi je na trenutke izgledal kot posnetek varnostne kamere neke beznice na vasi. Ljudje se ga pač hodijo v petek nasekat in varnostnik pojma nima, kdo ti ljudje so. Tako sem se počutil jaz ob gledanju prihodov, saj sem prepoznal le manjšino vseh gostov, medtem ko sem pri večini samo prazno strmel v zaslon in se spraševal – pa kdo so ti ljudje?
Prireditev se je začela z voditeljskim parom Boštjanom Gorencem Pižamo in Lucijo Čirović. Zdi se mi, da je na splošno največja napaka organizatorjev katerekoli prireditve, da za voditelje določajo etablirane komike, saj se v glavah gledalcev avtomatično prižgejo rdeče luči, češ, “zdaj bo pa smešno.” Včerajšnja prireditev ni bila smešna.
Najbolj se mi je smilil Pižama. Človek je pameten, glavo ima na pravem mestu in škoda se mi zdi, da so ga na prireditvi zreducirali na skupek šal o debelih ljudeh. Bizarno se mi zdi podcenjevanje občinstva do take mere, da jim niti za trenutek ne pustijo malo humoristične svobode oziroma humorja, ki ne bi bil tako na prvo žogo. In če jim je že za trenutek uspelo povedati šalo, ki je malo dihala, so jo takoj uničili z repliko sovoditeljice oziroma nekim drugim elementom.
Da so bili nominiranci in gosti v slogu slovenskega parlamenta, kjer nekateri drgnejo klopi že več kot deset let, ni bilo presenečenje. Je samo odraz družbe, ki reproducira samo sebe in ki je v svoji reprodukciji uspela uničiti že ves genetski material, ki ji je bil na začetku na voljo. Isti obrazi, prežvečene floskule o uspehu…vse to je že tako mongoloidno, da se je izgubil tudi tisti bolani smisel za humor, ki jih ponavadi spremlja.
Poudariti je treba, da je viktor v večini primerov nagrada za popularnost in ne za kvaliteto in da v tem smislu skoraj popolnoma oponaša sistem parlamentarnih volitev, kamor devetdeset ljudi pride po tekmovanju priljubljenosti in ne strokovnosti. Zato se ne čudim, da je najbolj priljubljen glasbenik po izboru viktorjev Jan Plestenjak, da je viktorja za najboljšo spletno mesto dobil 24ur.com in da je šel viktor za najboljšo oddajo v roke licenčni oddaji Slovenija ima talent. Priljubljenost je v naši državi veliko bolj merljiva kot kakovost, saj za merjenje prve ne potrebuješ znanja, razgledanosti ali, heh, talenta. Potrebuješ “samo” bralce revij Stop, Jana in Obrazi, ki očitno sodijo med najboljše poznavalce medijske scene pri nas in člane Akademije, ki jim pri izborih pomagajo.
Kar je pri članih Akademije in njihovih izborih najbolj bizarno, je dejstvo, da naj bi bilo poslanstvo viktorjev “…prepoznavanje kakovostnega in ustvarjalnega dela posameznikov in skupin na področju medijev, predvsem televizije, ter nagrajevanje izjemnih dosežkov v popularni kulturi,” medtem ko se strokovnost še pri t.i. strokovnih viktorjih podreja popularnosti oziroma iskanje kreativnosti zamenja kupovanje licenčnih oddaj. Še največ kredibilnost dajem viktorjem za dokumentarne serije/filme, ampak predvsem zato, ker jih nisem videl in upam, da so boljši od ostalih nagrajenih oddaj.
Dovolj o izboru, še malo o prireditvi in voditeljih/prejemnikih nagrad. Se je samo meni zdelo ali Slovenci res ne znamo sprejemati pohval? Tudi če ignoriramo vsa dejstva o trivialnosti viktorjev, bi se vseeno spodobilo, da se nagrajenci na odru ne bi obnašali kot pri spovedi z obveznim “joj, saj ne vem, kaj naj rečem, nerodno mi je, prosimo te, odpusti nam!” Tudi obvezno norčevanje iz slovenske politike je bilo bolj kot ne tragično, medtem ko so se na svoj račun medijci pošalili (štel sem) trikrat. Eno šalo je na svoj račun povedala Rosvita Pesek, drugo je Lucija ustrelila na račun starosti Tofovih šal, tretjič so se pošalili na račun Muhičevih gat v oddaji 24ur. Ostalo je bilo smrtno resno (pa vsi vemo, da se je v enem letu zgodilo veliko več medijskih dogodkov, vrednih norčevanja/parodiranja), medtem ko so na področju politike pobrili vse norce. Najbolj na udaru je bil Denis Avdič, kjer sem prvič izvedel, da to ni nogometaš oziroma nek gostujoči umetnik v Špas Teatru, ampak ima na nekem komercialnem radiu (ena, hit, antena, whatever) svojo oddajo.
In ravno to pretepanje politike me je najbolj zmotilo. Po eni strani se skušajo vsi državljani republike Slovenije odmakniti od politike, poudarjajo apolitičnost in se na sploh obnašajo, kot da volitve ne obstajajo in da nam vsake štiri leta v parlament in vlado marsovci nastreljajo 100+ posameznikov, po drugi strani pa na vseh prireditvah, ki imajo ali pa nimajo veze s politiko, najraje udrihajo po političnih predstavnikih. Zakaj? Zakaj, za božjo voljo, se je potrebno iz teh hendikepirancev še dodatno norčevati, jih vleči na plano in jim delati reklamo? To ni smešno. To ni zabavno. To ni užitek. In to prej kaže na podcenjevanje publike kot na superiornost smisla za humor, ki naj bi bila prednost voditeljev/podeljevalcev nagrad.
Kar me pripelje do naslednjega vprašanja. KDO za vraga so bili podeljevalci? OK, nekaj sem jih prepoznal, priznam, da nisem na tekočem s slovensko estrado, ampak lepo vas prosim – za večino podeljevalcev se mi je zdelo, da so jih na ulici nabrali deset minut pred prireditvijo. In čisto vsem se je zdela odlična ideja uvodičenja v smislu klepeta na 24ur, ko smo gledalci podvrženi mučno posiljenim izpadom voditeljev, ki bi radi izpadli sproščeni in klepetavi. Nobenega smisla za pompoznost, nobenega smisla za šov. “A veš, dajva se malo pođoukat,” so si po moje govorili za odrom.
V primerjavi z letošnjo Emo so bili Viktorji veliko slabši. Kolega Adi je pripomnil, da je zadeva itak mišljena kot sindikalni žur RTVja in s tem bi se strinjal. Brez poante, brez humorja in brez neke rdeče niti, ki bi osmislila celotno prireditev, tudi gledalcem ne preostane drugega, kot da se pred in med gledanjem na mrtvo napijejo ali pa…ugasnejo televizor.
ali pa klobasajo na twitterju 🙂
To gre skupaj k "mrtvo napijejo" 😀
Ne RTV-ja, POP TV-ja. Ampak saj ni važno, ni velike razlike …
tomejto tomato 😀
Posebne dosezke si ven izpustil.. 🙂
Ker se mi niso zdeli nič posebnega. Kar je dobro!
Krasen povzetek! Preprosto briljantno pronicljivo. Sicer nisem gledal, si pa mislim, kako je bilo.
it was…emotional 😉
Res bolje se ne bi dalo opisat zadeve! Čeprav ne živim v Sloveniji delim tvoje mnenje do zadnje pike…
Domen, ti si prvovrsten Slovencelj … skurcaš vse, kar drugi naredijo, po tvojem predavanju na faksu sem pa moral bruhat. Ne bom povedal svojega imena, ker potem mi uide izpitni rok, ampak že samo to, da se kot v riti zapičeni povzpetnik, ki se je moral podpisat na podplate, da vemo kdo tiči tam notri, imenuješ predsednika države in se imaš za blaznega humanista … verjetno se tudi položaje na faxu deli po ključu priljubljenosti med starejšimi kolegi in ne po kvaliteti …
ena navadna napihnjena žaba si, ki se repenči tukaj po blogu, pridi drugo leto na Viktorje in povej v živo, kaj ti leži na duši … sej vem da nimaš jajc!
LP
A.
Oprosti, ampak očitno sem preneumen, da bi razumel, kaj si mi hotel povedati. Najprej govoriš o mojih predavanjih (samo podvprašanje – o kateri fakulteti govoriva?), potem govoriš o tem, da bi moral kritiko izraziti na prireditvi, ki je sploh še nisem vedel (samo v vednost – kritika je VEDNO podana za nazaj, tisti, ki kritizirajo vnaprej, so bebci) in na koncu govoriš, da nimam jajc za to.
Se mi pa zdi hecno, da ti delaš podobno napako kot jo očitaš meni – anonimno pljuvaš, namesto da bi mi po predavanju povedal, kaj te je tako motilo, da si moral iti bruhat (to je zagovotovo pretiravanje, bruhajočega študenta bi zagotovo opazil).
Vseeno zahvaljen za kritiko, se bom skušal učiti iz svojih napak.
@humanist Hmm, a ni še bolj slovenceljsko nerazumevanje izrazov kritika in osebno mnenje oziroma kmetavzersko zmerjanje drugače mislečih? Manjka samo še da napišeš, da je zaradi tega nevoščljiv nagrajencem ali organizatorjem. Če nekdo nekaj naredi še ne pomeni, da je dobro … potemtakem kritike ne bi obstajali, mar ne? Konec koncev so komentarji namenjeni temu, da poveš svoje mnenje, iz tvojega izliva pa ni niti videti s čim se ne strinjaš, še manj mi je jasno kaj ima avtorjevo delo veze s to objavo.
Pa draga študentarija, naučite se že pisat in obnašat, pri polnoletnih osebah je to nekako pričakovano, sicer pa se ne čudite da vas vsi jemljejo neresno.
pa še tole … če ne boš objavil prejšnjega posta, boš samo dokazal, da imam prav
A.
Pingback: Nergač » Čudoviti otroški svet … politike