Ne vem, če sem že kdaj tako hitro razglasil resnega kandidata za igro leta, ampak oprostite – Portal 2 s svojim zajebantskim, črnohumornim in naravnost čudovitim konceptom res nima dosti konkurentov. Bravo, Valve!
Portal je eksperiment. Na zunaj in na znotraj. Na zunaj je Valve zadevo pred štirimi leti lansiral kot bonbonček zraven svojega drugega paradnega konja, Half Life 2 in takoj navdušil igralce po vsem svetu, ki so navdušenje nagradili z dobrimi prodajnimi rezultati in celo subkulturo, ki je letos dobila nov zagon.
Na noter je Portal igra za možganov, kjer aksiom “premica je najkrajša pot med dvemi točkami” ne velja. Uporabnik mora namreč čim hitreje prečkati poligon, pri tem pa se poslužuje orodja, t.i. portal gun, ki služi za odpiranje dveh portalov, skozi katere lahko nato uporabnik prečka ovire. Sliši se enostavno in ravno ta enostavnost privlači, saj se lahko ustvarjalci posvetijo detajlom. In detajli so tisto, kar dela Portal 2 zares čudovitega.
Prva stvar, ki jo boste opazili, je kvaliteta dialogov in razvoj zgodbe. Odpiljeni karakterji, dialogi polni humorja in satire in zelo tekoče odvijanje dogodkov brez velikih lukenj delajo igro zelo napeto in težko odložljivo – človek si neprestano govori: “OK, samo še tole, pol pa RES neham!”
Zgodba gre nekako takole – po prvem delu, v katerem ste na koncu ubili glavno sovražnico, kibernetski sistem GLaDOS (Genetic Lifeform and Disk Operating System) in hkrati pahnili sami sebe v kriogenski spanec. Na začetku drugega dela se nahajate v svoji celici, neumen robot Wheatley (“He was designed to be dumb!”) pa vas zbudi in vas skuša rešiti. V prvem delu se tako borite proti dobri stari GLaDOS, v drugem pa se zgodi preobrat, ki vam ga ne bom izdal. Naj rečem samo, da se splača 😉
Poleg GLaDOS in Wheatleyja boste prek zvočnika spoznali še lastnika in prvega direktorja Aperture Laboratories, možakarja z imenom Cave Johnson (igra ga dokaj znani igralec J.K. Simmons), ki z vami komunicira posredno, preko posnetkov, ki odmevajo po sobah Aperture Laboratories. Možakar je posnel celo nekaj oglasov za svojo firmo:
Naloga je torej priti do zadnjega preizkusa in hkrati rešiti še vesolje in svet. Vendar se zabava po končanem delu za enega igralca še ne konča, saj Portal 2 pozna tudi izredno zabaven in unikaten način za dva igralca, ki se po zahtevnosti in izzivih zelo razlikuje od načina za enega igralca. In zabavo podaljša še za N ur. Če k temu dodamo še zares hud soundtrack in zabavno grafično podobo, ni težko ugotoviti, zakaj bo letos boj za naziv za najboljšo igro leta izredno zajeban.
Vse skupaj se na koncu združi v zelo pestro in kar dolgo zabavo (način za enega igralca je dolg vsaj za teden dni, za dva pa vsaj toliko, če ne še več), Valve pa že napoveduje brezplačni dodatek, ki bo ponudil nove načine igranja in dodatne izzive. For Science!